Lessenreeksen FAQ

Leeg laten
Moet ik lid zijn om een les of lessenreeks te volgen?

Nee, je hoeft geen lid te zijn om lessenreeksen te volgen. Als lid geniet je wel een voordeeltarief. Je hoeft dus ook geen lid te zijn om een MyAnemos account aan te maken.

Moet ik een MyAnemos account aanmaken om een les of lessenreeks te volgen?

Ja, voor een lessenreeks moet je een MyAnemos account aanmaken zodat de gegevens voor de verzekering in orde zijn voor de hele lessenreeks. Voor een losse proefles, hoef je geen MyAnemos account aan te maken. De gegevens voor de verzekering worden ter plaatse doorgeven.

Hoe voltooi ik de betaling?

In je MyAnemos account kan je je “winkelmandje” bekijken en bevestigen. Eenmaal bevestigd, ontvang je een e-mail met de betalingsgegevens. Dit bedrag kan je overschrijven of ter plaatse aan het onthaal betalen met cash of Payconiq (Download en activeer de Payconiq app op voorhand). 

Voor losse lessen wordt de betaling ook aan het onthaal afgerond, met cash of Payconiq.

 

 

Wat moet ik meenemen naar de eerste les?

– Zwemgerief en handdoek
– Euro-muntje van €0,50 voor een locker
– Eventueel internationaal watersportpas van eerdere watersport ervaring
– Eventueel shampoo/douchegel. In de buitendouches, vragen wij om uitsluitend biologisch afbreekbare producten te gebruiken.
– Warme kledij voor achteraf

Ben ik verzekerd tijdens een les?
Lichamelijke ongevallen tijdens de les zijn verzekerd.
Hoe lang is een lessenreeks geldig?

Een lessenreeks is 1 jaar geldig, startend vanaf je eerste les. Lessen kunnen ingepland worden vanaf de paasvakantie tem. de herfstvakantie. Plan je lessen tijdig in zodat er ruimte is om eventueel een les uit te stellen indien slechte weercondities.

Hoe weet ik of mijn les al dan niet kan doorgaan?

We raden u steeds aan om de dag vóór een geboekte les te bellen naar 050 51 20 55. Op de dag zelf, kunt u op de meteopagina voor catamaran / kite lessen een status kleurcode zien:

GROEN = les gaat door.
ORANJE = bel om te checken.
ROOD = les gaat niet door.

Wij houden de actuele weercondities in de gaten en bellen u zsm. op indien de les toch niet kan doorgaan. Verzeker dus dat het juiste telefoonnummer genoteerd staat in uw MyAnemos account.

Kan ik zelf een les annuleren?

Ja. Indien het geplande lesmoment niet meer voor u past, laat het ons zsm. weten. Als je op tijd annuleert, wordt die les gewoon verplaatst. Annuleer je te laat, dan vervalt die les. Dit kan tot 3 dagen op voorhand per mail OF tot 24 uur op voorhand telefonisch naar 050 51 20 55.

Wat is het verschil tussen een solo en duo lessenreeks?

Elke formule heeft zijn eigen voor- en nadeel en het hangt er vooral van af hoe je zelf het liefste leert.

SOLO reeks: 3 x 2u les. Eén op één les van een monitor. Alles is volledig op jouw niveau afgesteld en op jou gericht.

DUO reeks: 5 x 2u les. Twee cursisten les van één monitor. Materiaalkeuze wordt afgesteld naar wat voor beiden haalbaar is. Afwisselen actie/rust door observatie & feedback momenten van de andere cursist.

Let wel: wij stellen geen duo’s samen. Als je graag een duo reeks wilt, schrijf je zelf in met een partner die je kent. Dit omwille van organisatorische redenen en om continuïteit in de lesinhoud te kunnen verzekeren. Beide deelnemers betalen een eigen duoreeks kite, de prijs is pp. 

 

 

Wat zijn de uren van de lesblokken?

Lessen kunnen geboekt worden vanaf de paasvakantie tem. de herfstvakantie. 

Voor- & najaar: 10u – 18u. Zomer: 10u – 20u. 

In de drukke periodes werken we met volgende lesblokken: 10u – 12u / 13u – 15u / 15u30 – 17u30 / 18u – 20u. 

Bij welke condities kan mijn initiatie strandzeilen + beachkiten doorgaan?

– Voldoende plaats: Bij wet enkel toegestaan buiten de schoolvakanties. Beachkiten wordt wel in de vakanties toegelaten.
– Laagwater: Hard zand nodig om vlot te kunnen rollen, wat dus enkel rond laagwater kan.
– Voldoende wind: Strandzeilen: minstens goeie 3-4bft. Beachkiten: vanaf 3 bft.
– Gaat de les door? De wind hebben we niet in de hand. Bel dus twee dagen vóór je initiatie naar 050 51 20 55.

Eventueel stellen we een alternatief voor. Kan ook kosteloos verplaatst of op tijd geannuleerd worden.

Bij welke condities kan mijn initiatie golfsurfen doorgaan?

– Hoogwater: In de baai van Heist meeste kans op golfjes rond hoogwater. 
– Windstille dag na N-wind: Vnl. windgolven, dwz. meeste kans op golven na een goede noorderwind. 
– Gaat de les door? De wind en golven hebben we niet in de hand. Bel dus de dag vóór je initiatie naar 050 51 20 55. Eventueel stellen we een alternatief voor (bv SUP!). Kan ook kosteloos verplaatst of op tijd geannuleerd worden.

Materiaalhuur FAQ

Leeg laten
Moet ik op voorhand reserveren om materiaal te huren?

In principe niet. Als er materiaal beschikbaar is en de weersomstandigheden gunstig zijn, mag je – binnen de openingsuren van het onthaal – ter plaatse informeren en huren.

Ben je tijdsgebonden, wil je een specifieke sport doen of ben je met een groepje groter dan 4 personen, dan raden we je toch aan om op voorhand te reserveren. 

Wat moet ik meebrengen als ik materiaal wil huren?

– Indien huur watersportmateriaal: zwemgerief en handdoek. Zwemvest is altijd inbegrepen. Wetsuit optioneel bij te huren (wel reeds inbegrepen bij huur cat / windsurf set / kitesurf set.) 
– Payconiq-app of cash. 
– Euro-muntje van €0,50 voor een locker.
– Eventueel shampoo/douchegel. In de buitendouches, vragen wij om uitsluitend biologisch afbreekbare producten te gebruiken. 

Wat zijn de voorwaarden om een catamaran te huren?

– Minimum 1 persoon die zeilbrevet kan voorleggen (basiscompetenties voldaan). 
– Huurovereenkomst lezen en ondertekenen.
Waarborg in orde brengen. 
– Uitleg van Anemos crew: weerbericht, veiligheidszone, golfbreker en boeien. 
– Vóór vertrek: loosdopjes, overloop traveler, roerkammetjes en ev. schade checken.

Wat zijn de voorwaarden om een kiteset te huren?

– Basiscompetenties voldaan: kunnen aantonen adhv. Internationaal Watersportpas (Basis 2 niveau) of IKO certificaat (Level 2 niveau).
– Huurovereenkomst lezen en ondertekenen. 
– Indien geen lid: verplicht daglid te worden overeenkomstig de kite-wetgeving. 
– Waarborg in orde brengen. 
– Uitleg van Anemos crew: weerbericht, veiligheidszone, golfbreker en boeien.  
– Vóór vertrek: safety systemen, lijnen checken en ev. schade checken.

Is een zwemvest en/of wetsuit in de huur inbegrepen?

Zwemvest altijd gratis inbegrepen!

Wetsuit optioneel bij te huren. Wel standaard inbegrepen bij huur cat / windsurf set / kitesurf set. 

Wat zijn de openingsuren voor verhuur?

Voor- & najaar: 10u – 18u. Zomer: 10u – 20u. 

Laatste start verhuur: 2u voor sluiting onthaal. 

Let wel: materiaal moet UITERLIJK teruggebracht zijn om resp. 18u / 20u. 

 

 

Wanneer kunnen we de ski-banana huren?

Ski-banana is enkel mogelijk bij vlakke zee. 

Op voorhand reserveren is niet nodig maar meestal wel aangeraden. Reserveren kan telefonisch of aan het onthaal. 

 

 

Sportkampen FAQ

Leeg laten
Moet ik lid zijn om mij in te schrijven voor een kamp?

Nee, je hoeft geen lid te zijn om sportkampen te volgen. Als lid geniet je wel een voordeeltarief. 

Hoe weet ik of er nog plaats is in een bepaald sportkamp?

Als een kamp volzet is, krijg je de melding dat je niet meer kunt inschrijven.
Wil je met meerdere vriendjes samen inschrijven, mail (administratie@anemos.be) of bel (050/512055) dan best om na te gaan hoeveel spots er nog vrij zijn.

Moet ik als ouder per kind een MyAnemos account aanmaken?

Nee, je hoeft maar één MyAnemos account aan te maken. Je maakt het account aan met je mailadres als ouder, aangezien dit de gegevens zijn waarmee wij communiceren. Onder jouw profiel kan je dan je kinderen toevoegen. 

Als ik op de wachtlijst sta, wanneer word ik gecontacteerd of ik al dan niet kan deelnemen?

Als iemand annuleert, contacteren wij u via het e-mail adres en/of telefoonnummer dat u hebt opgegeven in het MyAnemos account. Zolang we u niet contacteren is het kamp nog steeds volzet.
Bent u in de buurt op de start-maandag? Welkom om, na de algemene briefing om 10u, eventueel toch nog een last-minute plaatsje in te vullen.

 

 

Kan ik een sportkamp annuleren?

Annulatievoorwaarden:
– Annulatie tot twee weken voor aanvang van het sportkamp: 50% terugbetaald. 
– Annulatie bij aanvang of tijdens het sportkamp: geen recht op terugbetaling.

Kan ik wisselen/veranderen van sportkamp?

Op voorhand kunt u mailen of bellen om te wisselen van periode of te veranderen van sportkamp. Gelieve duidelijk de naam, het sportkamp en de periode te vermelden. Het eventuele verschil in deelnemersprijs wordt daarna verrekend. 

Bij aanvang van het kamp is dit enkel mogelijk indien het monitoren-aantal, het beschikbare materiaal en de groepsgrootte wissels toelaten.

 

 

Wat is er inbegrepen bij een sportkamp?
– Maandag tot vrijdag van 10u – 17u begeleiding door gelicenseerde monitoren
– Gebruik sportmaterialen en zwemvest
– Theorieboekje (behalve voor Beachkids)
– Internationaal watersportpas (behalve voor Beachkids; voor hen wel een Zeebonk/Zeemeermin brevetje)
– Verzekering lichamelijke ongevallen
– Korting BBQ woensdagavond!
– Paassportkampen en week Z1: gratis coole Anemos cap
Wat is er niet inbegrepen bij een sportkamp?
– Wetsuit. Optioneel €24/week
– Lunchpakket. Optioneel €30/week
– Centje voor drankje aan de bar
– Annulatieverzekering

Lidmaatschap & Ligplaatsen FAQ

Leeg laten
Wordt mijn lidmaatschap automatisch vernieuwd voor het komende seizoen?

Nee. In je MyAnemos account wordt je winkelmandje automatisch gevuld met dezelfde “items” als het jaar voordien. Dit kun je aanpassen naar believen of annuleren. Pas als je het winkelmandje bevestigt, krijg je de betalingsgegevens in je mailbox.
Indien je niets bevestigd/geannuleerd hebt bij de start van het actieve watersportseizoen, zal je automatisch een betalings-mail ontvangen. Wil je dit alsnog aanpassen of annuleren, mail dan naar administratie@anemos.be.

GDPR en API

Ewald Deloof is vertrouwenspersoon (API) Anemos Beachclub waar je met vragen rond integriteit steeds terecht kunt. De voorzitter zal onafhankelijk en integer handelen met oog voor discretie. De API kent de gedragscodes en reglementen, het reactieplan en de wegwijzers. Iets wat je wil aankaarten? Contacteer ewald@anemos.be

Privacyverklaring
1. Algemeen
Anemos Beachclub hecht veel waarde aan je privacy en de bescherming van je persoonsgegevens.
In deze privacyverklaring willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met
persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om je privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met
persoonsgegevens. Anemos Beachclub houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving,
waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (ook gekend als GDPR).
Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
• je persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze
doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in deze Privacyverklaring;
• verwerking van je persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke nodig zijn voor de
doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
• vragen om je uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van je
persoonsgegevens;
• passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van je
persoonsgegevens gewaarborgd is;
• geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de
doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
• op de hoogte zijn van je rechten als betrokken persoon omtrent je persoonsgegevens, je hierop willen
attent maken en deze willen respecteren.
Als Anemos Beachclub zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van je persoonsgegevens. Indien je na het
doornemen van onze privacyverklaring, of in algemenere zin, vragen heeft hierover of contact met ons wenst op
te nemen kan dit via onderstaande contactgegevens:
Anemos Beachclub
Ewald Deloof
Zonnebloemstraat 40, 8301 Knokke-Heist
Emailadres: info@anemos.be
Telefoon: 050 51 20 55
2. Waarom verwerken wij persoonsgegevens?
Je persoonsgegevens worden door Anemos Beachclub verwerkt ten behoeve van de volgende doeleinden en
rechtsgronden:
● Om te kunnen deelnemen aan de activiteiten van Anemos Beachclub (uitvoering overeenkomst)
● Het versturen van nieuwsbrieven en uitnodigingen. (gerechtvaardigd belang)
● Het bekomen van subsidiëring door de overheid (wettelijke verplichting)
3. Welke gegevens verwerken we?
Wij kunnen de volgende persoonsgegevens van je vragen, opslaan, verzamelen en verwerken voor de volgende
doelstellingen :
• Identificatiegegevens : naam, voornaam, adres, telefoonnummer, e-mail
• Persoonlijke kenmerken : geslacht, geboortedatum, geboorteplaats, nationaliteit
• Gezinssamenstelling
• Beoefende sport (kiten, zeilen, windsurfen, …)
4. Wie verwerkt de gegevens?
De gegevens worden verwerkt door volgende externe organisaties
– Bestuursleden & Secretariaat van de vereniging
– WWSV (federatie)
5. Verstrekking aan derden
De gegevens die je aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor
uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden.
Zo maken wij gebruik van een derde partij (verwerker) voor:
• het verzorgen van de internet omgeving (webhosting);
• het verzorgen van IT-infrastructuur (o.a. IT netwerk, …);
• het verzorgen van de boekhouding
• het verzorgen van de verzekering (federatie)
Wij geven nooit persoonsgegevens door aan verwerkers (andere partijen) dan waarmee we een
verwerkersovereenkomst hebben afgesloten.
Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van je
persoonsgegevens te waarborgen.
Verder zullen wij de verstrekte gegevens niet aan derden doorgeven tenzij dit wettelijk verplicht en/of toegestaan
is, zoals bv. in het kader van een politioneel of gerechtelijk onderzoek.
Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien je ons hier toestemming voor geeft. Deze
toestemming kan ten allen tijde ingetrokken worden, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de
verwerking voor de intrekking daarvan.
Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan partijen die gevestigd zijn buiten de EU.
6. Minderjarigen
Wij verwerken alleen persoonsgegevens van personen jonger dan 18 jaar indien daarvoor schriftelijke
toestemming is gegeven door de ouder of wettelijke vertegenwoordiger.
7. Bewaartermijn
Anemos Beachclub bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn
verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist. Anemos Beachclub verbindt zich ertoe de gegevens niet langer
bij te houden dan 1 – 5 jaar.
8. Beveiliging van de gegevens
Volgende passende technische en organisatorische maatregelen zijn genomen om persoonsgegevens te
beschermen tegen onrechtmatige verwerking:
• Alle personen die namens Anemos Beachclub van je gegevens kennis kunnen nemen, zijn gehouden
aan geheimhouding daarvan.
• We hanteren een gebruikersnaam en wachtwoordbeleid op al onze systemen;
• We pseudonimiseren en zorgen voor de encryptie van persoonsgegevens als daar aanleiding toe is;
• Wij maken back-ups van de persoonsgegevens om deze te kunnen herstellen bij fysieke of technische
incidenten;
• We testen en evalueren regelmatig onze maatregelen;
• Onze medewerkers zijn geïnformeerd over het belang van de bescherming van persoonsgegevens.
9. Je rechten omtrent je gegevens
Je hebt recht op inzage, kopie, aanpassing of het wissen van de persoonsgegevens die wij ontvangen hebben.
Via het hoger vermeld adres kun je hier ons hiervoor contacteren.
Tevens kunt je bezwaar indienen tegen de verwerking van je persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of
door één van onze verwerkers.
Ook heb je het recht om de verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan jezelf of in jouw opdracht
direct aan een andere partij. Wij kunnen je vragen om je te legitimeren voordat wij gehoor kunnen geven aan
voornoemde verzoeken.
10. Klachten
Mocht je een klacht hebben over de verwerking van je persoonsgegevens dan vragen wij je hierover direct
contact met ons op te nemen.
Je hebt altijd het recht een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA):
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
https:// www.gegevensbeschermingsautoriteit.be
11. Wijziging privacyverklaring
Anemos Beachclub kan de privacyverklaring steeds wijzigen. De laatste wijziging gebeurde op 01/01/2020.

Bestaat er een co-lidmaatschap regeling indien ik zowel in Anemos als in een andere watersportclub lid wil zijn?

Ja. Met sommige clubs hebben we een onderlinge co-lidmaatschap overeenkomst. Je betaalt dan lidmaatschap in beide clubs, maar de extra kite-verzekering vervalt in één van beide clubs. 

Dus: om van de Anemos voordelen te genieten, moet je weldegelijk Anemos lid zijn. Het volstaat niet om in een andere watersportclub lid te zijn. Al deze voordelen kan je terug vinden onder : lidmaatschap.

Wat is “kernlidmaatschap”?

Dit is een bijdrage die je enkel moet betalen als je een ligplaats wilt huren. Als lid zonder ligplaats, hoef je dus in geen enkel geval kernlidmaatschap te betalen.

De totale kost per ligplaats = kernlidmaatschap + seizoensligplaats. 

Waarom wordt dit bedrag zo opgesplitst? Lidmaatschap is BTW-vrij waardoor dus enkel op het tweede deel van het bedrag extra BTW wordt verrekend.

Kan ik winterberging regelen via Anemos?
Kitelockers en windsurflockers kunnen tijdens de winter door gehuurd worden aan winterberging tarief. Winterberging voor catamarans is ook mogelijk op aanvraag.
Kan ik als kitelid/windsurf-lid buiten de openingsuren toegang krijgen tot de kleedkamers en douches?

Ja. Je kan als lid een code aanvragen waardoor je in dit deel van het gebouw binnen kan. Codes van het voorbije seizoen zijn gedeactiveerd. Wanneer je lidgeld voor het nieuwe seizoen betaald is, wordt deze terug geactiveerd. 

Nieuwe kite- of windsurf-leden kunnen een code laten instellen aan het onthaal.

Kan ik een bootligplaats kiezen?

Bootligplaatsen worden verdeeld vanaf het vrijwillig werkweekend midden maart. 

We houden rekening met: vrijwillige helpers op het werkweekend, reeds nieuw lidgeld betaald, botenplan vorig seizoen. 

Verschuivingen tegenover vorig seizoen zijn uiteraard mogelijk, mits bespreking.

Wat is de periode voor een “zomerligplaats”?

Paasvakantie tem. herfstvakantie. Materiaal dat langer blijft liggen, wordt als winterberging aangerekend.

Incentives, Groepen & Scholen FAQ

Leeg laten
Kunnen we ontbijten/lunchen/dineren op strand?

Jazeker!
– Als groep kan je op voorhand reserveringen vastleggen voor ontbijt/lunch/diner, mits gelinkt aan een sportieve activiteit, op een moment dat jullie het wensen. Voor meer info: groep@anemos.be !
– Paasvakantie tem. herfstvakantie: onze volledige menu- en drankkaart met basis beach-gerechtjes, apero en fris, bier, wijn, cocktails. 
– Juli en augustus: ELKE WOENSDAG & ZATERDAG BEACH-BBQ, gelinkt aan sportkampen & Anemos events. 
– Wintermaanden: Anemos-bar tijdens weekends open (cfr. communicatie via website en facebook). Aanbod iets beperkter. 

Kunnen we de locatie afhuren?

Je kan Anemos niet afhuren, maar je kan wel een tent of het Schoon Verdiep huren om een ruimte exclusief voor je groep te hebben.

We zijn een gezellige club met een grote warme ledenwerking, dus staan we er op dat zij zich steeds welkom voelen – waardoor we niet het ganse complex verhuren.

 

 

Is er een vergaderruimte ter beschikking?

‘t Schoon Verdiep (september tem. juni): voorzien van scherm, flipcharts en draadloze microfoon. Voor meer info: groep@anemos.be.

 

 

Kunnen we een schoolsportdag vastleggen op Anemos?

Jazeker! We ontvangen al jaren scholen van over heel België. Scholen komen jaar na jaar terug waardoor veel data reeds volgeboekt zijn; maar neem gerust contact op met groep@anemos.be. We bieden een mix van strand- en zeesporten aan, voor elk niveau haalbaar, uitdagend en leuk!

Wat is het maximaal aantal leerlingen voor een schoolsportdag bij Anemos?

Mogelijk van 20 tot 150 leerlingen. 

Naar veiligheid, materiaal en fun-factor toe, vragen wij om de groep op te delen in deelgroepen van max. 20 leerlingen. 

Let wel:

Groepen van 81 – 120 lln: keuze om alle begeleiding door Anemos te laten voorzien OF om 1 deelgroep zelf op te vangen met beachgames, o.l.v. schoolleerkrachten LO. Sportmateriaal voorzien door Anemos. 

Groepen van 120 – 150 lln: 2 deelgroepen te begeleiden door schoolleerkrachten LO. Sportmateriaal voorzien door Anemos.

Kiteveiligheid FAQ

Leeg laten
Mag ik als niet-lid kiten bij Anemos?

Als je van een andere watersportclub lid bent, kan je zo het water op. Let wel: wil je gebruik maken van gratis rescue dienst en van de Anemos accommodatie (oa. kleedkamers, douches, kitepomp, afspoelen materiaal…) dan vragen we om DAGLID te worden.

Als je nergens lid bent, dan moet je sowieso minstens DAGLID worden. Dit kost €20 en dagverzekering en gratis rescue zijn inbegrepen (regelen aan het onthaal).

Waar mag ik mijn kite launchen en neerlaten?
De launch-zone is aangegeven op het strand met een blauw bord. Deze kan je terugvinden aan de skateramp.
In welke zone mag ik kiten?

Het infobord vind je aan de skateramp. Je moet steeds starten vanuit een insteekzone, aangegeven met de grote rode boeien:

Rechts voor Anemos: bufferzone voor de golfbreker. 
Links voor de duintjes: bufferzone voor de zwemmers. Zwemzone zelf wordt aangeduid met kleine gele boeitjes. 
Op zee mag je tot maximaal 2 zeemijl gaan. Voor meer info:

https://www.wwsv.be/nl/disciplines/kitesurfen/ik-ben-al-kitesurfer.

Let op: tussen de muur van Zeebrugge en de golfbreker voor Anemos ligt een zandbank. Hou hier rekening mee bij laagwater. 

 

Wanneer is er rescue dienst door Anemos?

Groene vlag = watersporten mag en wij zijn aanwezig voor rescue dienst.
Geen vlag = watersporten mag op eigen risico. Wij  zijn niet stand-by voor rescue dienst. 
De vlag wordt opgehangen bij de skateramp. In beide gevallen raden wij aan om je te informeren over de weersomstandigheden – bij Anemos crew of mede-kiters.

Geldt de 7-beaufort -regel nog?

Nee, de 7-beaufort-regel is al enkele jaren afgeschaft. Wij hebben als kitesurfclub mee gepleit voor die afschaffing aangezien niet per se de windkracht op zich de veiligheidsfactor aangeeft. Vlagerige wind, windrichting, eigen niveau & gewicht,… moeten mee in rekening worden gebracht. We rekenen dus op gezond verstand. Bij twijfel, spreek met Anemos crew om advies in te winnen.

Wat is de kite-etiquette?

Het leuke aan de kitesurf-sport is natuurlijk ook de kitesurf-community. We rekenen op een nette kite-etiquette van alle beoefenaars: helpen bij launchen en landen, board-recuperatie, hulp halen indien nodig, voorrangsregels respecteren… See you on the water!

Wat is het talis-bandje voor kiters?

Elk kitend lid krijgt per seizoen een talis-bandje dat je aan je harnas moet bevestigen. Dit toont dat je verzekerd bent en dus in orde bent. Vraag je talis aan het onthaal!

Wat is de wetgeving op dit moment in België?

Overige FAQ

Leeg laten
Kan ik solliciteren bij Anemos?

Voor vacatures voor een seizoensjob of jobstudent zie http://www.anemos.be/werken-bij-anemos-mv/

Indien alle vacatures reeds zijn ingevuld, ben je nog steeds welkom om vrij te solliciteren.

Kan ik stage lopen bij Anemos?

Jazeker! We werken vooral samen met HoWest en Vives studenten van sport-gelinkte opleidingen. Andere richtingen zoals marketing, communicatie, grafisch design, event management… zijn ook welkom op aanvraag. Mail info@anemos.be indien interesse.

Wanneer gaan de Anemos beachBBQ’s door?

Juli & augustus: elke woensdag en zaterdagavond vanaf 18u30! Iedereen welkom!

Inschrijven kan tot 14u diezelfde dag. Spaar wat plaats in je maag 😉

 

 

 

Wie is de clubhond?

De clubhond & club-mascotte heet GILA. 

Ze is een meisje van 1,5 jaar oud. Een echte energiebom en heel lieve hond! Geef haar wat ruimte want te veel drukte heeft ze niet graag. Gelieve haar geen eten te geven; ze krijgt genoeg juiste voeding! 😉

U vond geen antwoord op uw vraag? Stuur ons een mailtje

X